A terem rendje, balesetvédelem Számítógép használatának szabályai A számítógép részei (gépház, billentyűzet, egér, képernyő) Programok kijelölése, indítása (kattintás bal egérgombbal) Kilépés a programból, az egér használata, a Comenius Logo Gyermekjátékok c. programjának indítása (Gyümölcsöskert)
Új ikonra kattintunk: Comenius Logo A Comenius Logo képernyője - ikonsor - Demok ("jelzőlámpás") A megjelenő ablakban több ikon látható - ikon kijelölése (békák) A program indítása kétféleképpen történhet:
Comenius Logo: Merlin Építőelemek kijelölése, helyre "varázsolása" a vonatoshoz hasonlóan Váltás az építőelemek között Új ismeret: legördülő menü - kilépés gomb
Comenius Logo: rajz Színválasztás, ceruza vastagságának megválasztása Nyitott és zárt alakzat fogalma Zárt alakzat festése Menüsor (színez, toll, behoz, elment, töröl, kilép) Irka-firka a lapon különböző színekkel, vastagságokkal Önálló alkotás készítése, melyet elmentünk, a legszebbeket kinyomtatjuk Megnyitás - bohóc színezése Saját színező megtervezése papíron, elkészítése számítógépen - elmentése Egymás munkáinak "kiszínezése" A munkákból színező füzet nyomtatása - esetleges sokszorosítás
Építés építőkockákból szabadon Meghatározott forma felépítése építőkockákból (minta alapján) kis csoportokban (szín, forma megfigyeltetése, hasonlít, ugyanolyan, különbözik fogalmak)
Játék a jobb- és a balkéz emelgetésére - zálogosdi Robotjáték "Menj előre ... lépést! és Menj hátra ... lépést!" utasítások versenyszerűen A Comenius Logo rajzlapja, benne a teknős Parancssor, írás a parancssorba - ismerkedés a billentyűzettel (betűk, számok, ENTER, SHIFT, BACKSPACE)
Képszerkesztő használata Az elkészült képek méretre vágása, nagyítása Képek mentése, felhasználása teknősként Képek készítése ezzel a módszerrel (tenger élővilága, utca rajzolása)