Egy kis bemelegítés... Önálló munka tervezése választható téma és program segítségével. Választható témák: Nyár 2010 vagy Iskolakezdés 2010 Választható programok: Power Point, Word, Paint, Excel, esetleg digitális scrapbook készítése: http://www.smilebox.com/scrapbooks/
Karácsonyi flash animáció készítése PowerPointből
Először szükségünk lesz egy újabb verziójú, 2003-as vagy 2007-es PowerPointra. Telepítsük az iSpring Free (www.ispringsolutions.com) kiegészítőt, amely egy újabb eszköztárat vagy szalagot tesz ki a PowerPointra. Nincs más dolgunk ezután, mint elkészíteni az izgő-mozgó és hatásos prezentációnkat, és máris kattinthatunk a Publish gombra. Miután megjelenik az iSpring Free ablaka, pár apróbb beállítást találhatunk. Bővebb információ
Képek és hasznos tanácsok a flash elkészítéséhez itt olvasható.
Animáció a szereplők mozgatásával
A feladat: a kurzormozgató billentyűk használatával vezesd végig az emberkét a labirintuson. Vigyázz, a sárkány veszélyes, messzire kerüld el!
Ez volt az én bemutató feladatom. Néhány tanuló kedvet kapott a játékkészítéshez, és igazán jó ötleteik voltak. Többen be is regisztráltak a Scratch nemzetközi oldalára és feltöltötték a saját munkájukat. Az alábbiakban néhány igazán ötletes alkotás:
Ebben a játékban, ha a kisember talákozik a nagy hallal, visszakerül a starthoz, és azt mondja, hogy Vége! Itt fantasztikusan jó a háttér, több rémes alak is veszélyezteti a célbaérést. Ha találkozunk a rémekkel, visszajutunk a starthoz. Valamint a labirintus falán nem lehet átmenni, ha nekiütközünk a falnak, kezdhetjük elölről. Itt a szereplő mozgása érdekes, miközben halad, mozog a lába. Levente nagyon belejött a játékkészítésbe, ez már a második munkája, amit feltöltött. Egy órával méri az időt, zenét is tett hozzá. És mikor azt hinné az ember, hogy nem lehet megoldani, rájön, hogy mozognak a falak...
Önálló munka készítése Scratch programmal Könnyű feladat:Töltsd le a "labda" nevű programot! A program elindításakor 4 labdát és egy emberkét látsz a képen. A labdák pattognak, és ha találkoznak az emberkével, eltűnnek. Írd meg az emberke programját úgy, hogy a kurzormozgató billentyűk lenyomásával mozogjon! Rajzold meg a játék hátterét! Nehezebb feladat:Töltsd le a "labda2" nevű programot! A program elindításakor 4 labdát és egy emberkét látsz a képen. A labdák pattognak. Írd meg az emberke programját úgy, hogy a kurzormozgató billentyűk lenyomásával mozogjon! Egészítsd ki a labdák programját úgy, hogy ha találkoznak az emberkével, tűnjenek el! Rajzold meg a játék hátterét! További feladatok:
Hozz létre változót, amely a labda érintésekor számolja a pontokat! Ha eléri a 4 pontot (érintette az összes labdát), írja ki: "Sikerült"! Az eredmény itt látható
Kezdő alaknak válaszd a békát! Ha sikerült az összes labdát összegyűjteni, változzon a béka királylánnyá! A megoldást itt láthatod.
Fejlesszük tovább a játékot! Tegyünk bele hangot! Én a program hangjai közül választottam, az ügyesebbek tölthetnek le hangokat az Internetről! Változtassuk meg a békát, töltsünk le egy szebb képet az Internetről! Itt megnézheted.
Képeslap készítése Scratch programmal
Keresd meg mind a négy húsvéti tojást a képen! Kattints rájuk!
Weboldal önálló készítése
Búcsúzó weboldal készítése (néhány tanuló elkészíti az osztály oldalának felületét, és mindenki 1-1 oldalt ír magáról, mindez egy egységes weboldallá áll össze, amelyet felteszünk az Internetre)
Számítógép üzembe helyezése, operációs rendszer telepítése (operációs rendszer kiválasztása, lemezterület particionálása), operációs rendszer beállításai
Multimédiás alkalmazások
Film készítése
Film feldolgozása számítógép segítségével (vágás, effektusok, hang hozzáadása)
Farsangi képekből film készítése, elhelyezése a Youtube-on.