A Word szövegszerkesztő program indítása, menüszerkezetének felépítése Szöveg begépelése, karakterformázás (betűtípus, betűstílus, betűméret, betűszín) Fogalmak: karakter, szóköz, sor, dokumentum. Közmondások másolása Elkészült munka mentése pendrive-ra segítséggel
Animáció Hogyan készül a rajzfilm? Mi az a flipbook?
Teknőc alakjának megváltoztatása Hogyan lassíthatjuk, gyorsíthatjuk a mozgást? Többféle alak, többféle mozgás kipróbálása
Animáció Mozgás megvalósítása a Logoban Animáció készítése a teknős alakjának megváltoztatásával A "bogár" a "mozog" utasításra indul el. A kép az Imagine Logo festőkészletével készült.
Animáció készítése Az autók a "verseny" utasításra indulnak. A háttér a "rajzlapbetöltés" felhasználásával készült.
Utca betöltése Járművek mozgatása az utcán
Játékverseny 3 játékot kell végig (vagy majdnem végig) játszani. Egyik játékról a másikra úgy lehet jutni, ha helyesen megválaszoljuk a játékra vonatkozó kérdést. Ha mind a háromra tudjuk a helyes választ, a program küld nekem egy e-mailt a játékos nevével. Az a győztes, aki először készül el a három válasszal (először kapom meg az e-mail-jét).
Ha szeretnétek a játékot a saját e-mail címetekkel játszani, írjatok, és küldöm a hozzáférést!
Webkamerás játékok
A gyerekek nem nagyon ismerik a számítógépes játékoknak ezt a fajtáját. Nem kell hozzá más, mint egy webkamera meg egy projektor. A projektor azért, hogy mindenki lássa a mutatványt. Aztán otthon mindenki kipróbálhatja. Arra ügyeljetek, hogy kipróbálás közben ne készüljön felvétel a produkcióról! Néhány ötletes játékot választottam bemutatóul: